Mooncake, spekkoek en durian ijs

16 september 2017 - Singapore (hotel), Singapore

Azië staat natuurlijk ook bekend om de Aziatische keuken. We genieten dagelijks van Pho's, poké zalm soba, Chinese herbal soup....soms kan eten je ook veel inzicht of waardering opleveren. In gezelschap dineren, lunch meenemen voor die collega die het te druk heeft, kletsen met de hawker eigenaar -

Laatst kreeg ik een email van onze afdeling assistent of ik wilde doorgeven welke klant contacten ik een, door ons bedrijf gesponsord, mooncake box wilde sturen. Plaatje erbij liet een soort gevulde koeken zien, rond. Ik vroeg aan de assistenten wat het  verhaal is achter deze koekjes. De lieve dames begon gelijk te giechelen en vonden me erg schattig. Veel mensen vragen het niet...ze moesten even denken. Het komt uit China en hoort bij het feest in september. Vroeger verstopten soldaten geheime boodschappen in de koekjes en vrouwen brachten die naar de juiste persoon. Wat een bijzondere wending...ik heb gelijk voor 4 klanten zo'n mooie box besteld ;)

Eenmaal in chinatown, met ons bruisende en geweldige bezoek Joke en Rachel, vonden we al een klein stalletje en konden we salted egg,  sweet en nog meer variaties proeven.

Met onze bezoekers zijn we ook twee dagen, met de boot, naar een klein eiland geweest in Indonesië. Daar was eigenlijk niet zoveel te beleven maar daardoor konden we heerlijk even bijslapen (en verbranden in de zon want er stond een heerlijk fris windje in tegenstelling tot het altijd klamme SG). Daar zijn we op een visrestaurant gestuit direct aan het water, in de buitenlucht. Wat hebben we genoten van de locatie en vele Indonesische gerechtjes. Uiteraard hebben we wat echte spekkoek meegenomen...nomnomnomnommm

Goed, nog 1 dan...ik snap nu hoe toeristen zich voelen als ze haring proeven... we hebben het een tijd uitgesteld maar we moesten toch echt de durian proeven. Durian is een grote vrucht en komt uit Thailand. Het stinkt zo ontzettend dat het ten zeerste verboden is in het OV en als je het eet krijg je handschoenen zodat je het niet nog dagen ruikt. Omdat wij natuurlijk ontzettende amateurs zijn kregen we een hapje durian ijs. Vlak voordat ik wilde proeven werd me verteld dat het een beetje als blauwe kaas is,,you love it or you hate it... Wat kan ik zeggen, ik zal het bij dit hapje laten. Kom vooral eens zelf proeven!

Gabrielle

1. Inge:
    16 september 2017
    Blauwe kaas hahaha
    Meer als beschimmeld fruit....
    Goed dat je het geprobeerd hebt!
    Tot snel lief!
  2. Joke: