Hoog tijd voor een update!

21 juni 2017 - Singapore (hotel), Singapore

We zijn inmiddels bijna 3 maanden in Singapore en zoals dat gaat, zijn de eerste weken voorbij gevlogen. Na de eerste drie dagen hotel zijn we direct naar onze huurwoning verhuisd. Inmiddels zijn we gesettled en zijn we erg blij met onze zonnige woning. We genieten van de faciliteiten die bij de woonunit horen, Daan heeft onlangs zelfs een duikbril aangeschaft om nog beter de borstcrawl te kunnen oefenen. Vlakbij hebben we een groot sportcomplex met outdoor track dus de hardloopschoenen worden ook gebruikt! Regelmatig pakken we een fiets via het fietsenplan en gaan we een stukje verkennen.

We zijn dus vrij makkelijk gewend aan het Singaporse leven. De stad is zeer goed ontwikkeld, veilig en compact. Soms lopen we er tegenaan dat het voor ons misschien zelfs een beetje te veel is, met de wet- en regelgeving (overal formulieren voor invullen). Zolang we niet al te veel met instanties te maken hoeven hebben is het helemaal prima ;).

Daan heeft al vrij snel een werkreisje gemaakt naar Kuala Lumpur, waar hij voor een groep HR medewerkers Workshops heeft gegeven. Mooie uitdaging en hij heeft nog vele andere projecten waar hij in is gedoken (zonder duikbril dit keer).

Ik maak een interessante ontwikkeling door, opeens ben ik onderdeel van een groot consulting team i.p.v. een kleine HR afdeling. Er komt veel voorbij en we hebben een echt internationaal team met leuke collega’s. Het was flink aanpoten om daarnaast de verplichte vakexamens te halen (6 examens bij het Singapore college of Insurance – om geregistreerd financieel adviseur te worden).

Inmiddels kunnen we verder vooruit kijken en kunnen we binnenkort meer van de omgeving buiten Singapore gaan verkennen. Ook hebben we al aanmeldingen voor bezoek in juli/augustus/september en februari, ontzettend leuk! We kijken ernaar uit.

Keep us posted / Whatsapp video bellen / Facebook / etc. etc. :)

Groetjes,

Daan & Gab

1. Claudia:
    21 juni 2017
    Super leuk om van jullie te horen! Heel veel plezier daar!
  2. Pim:
    21 juni 2017
    Goed om te horen dat jullie al lekker je ding aan het doen zijn daar. Duikse, werkse en heel veel plezier!